Obchodní podmínky

 Obchodní podmínky

účinné od 7. října 2025

  1. Základní ustanovení
  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydány v souladu s § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) společností
    INSIGNIE.cz s.r.o., IČ 08063702, DIČ CZ08063702,
    se sídlem Zelená Lhota 106, 340 22 Nýrsko,
    zapsanou v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Plzni, oddíl C, vložka 37683
    (dále jen „prodávající“).
  2. Kontaktní údaje prodávajícího:
    E-mail: obchod@gardista.cz
    Telefon: +420 755 519 111
    Web: www.gardista.cz
  3. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické nebo právnické osoby, která uzavírá kupní smlouvu jako spotřebitel nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu na adrese www.gardista.cz (dále jen „internetový obchod“).
  4. Prodávající provozuje internetový obchod se sortimentem odznaků, nášivek, insignií, replik a sběratelských či upomínkových předmětů převážně dekorativního charakteru.
  5. Kupní smlouva se uzavírá na dálku prostřednictvím prostředků komunikace na dálku ve smyslu § 1820 a násl. občanského zákoníku a je uzavřena v okamžiku potvrzení objednávky prodávajícím na e-mailovou adresu kupujícího.
  6. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před těmito podmínkami. Kupní smlouva i obchodní podmínky se uzavírají v českém jazyce.
  1. Informace o zboží a cenách
  1. Informace o zboží, včetně cen jednotlivých položek a jejich hlavních vlastností, jsou uvedeny v katalogu internetového obchodu. Všechny uvedené ceny jsou konečné – prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty a ceny tedy neobsahují DPH. Ceny zahrnují všechny související poplatky, kromě nákladů na doručení, které jsou uvedeny zvlášť při dokončení objednávky.
  2. Ceny zboží platí po dobu, po kterou jsou zobrazeny v internetovém obchodě. Prodávající si vyhrazuje právo ceny měnit až do uzavření kupní smlouvy.
  3. Veškerá prezentace zboží má informativní charakter a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně zboží, které je vyprodáno nebo nedostupné.
  4. Informace o nákladech na balení a dodání jsou uvedeny při dokončení objednávky. Tyto údaje platí pro doručení v rámci území České republiky.
  5. Případné slevy z kupní ceny nelze kombinovat, pokud prodávající nestanoví jinak.

III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Kupující objednává zboží:
    • prostřednictvím zákaznického účtu,
    • nebo bez registrace vyplněním objednávkového formuláře.
  2. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit všechny zadané údaje.
  3. Objednávku kupující odešle kliknutím na tlačítko označené „Objednávka zavazující k platbě“.
    Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a souhlasí s nimi.
  4. Po odeslání objednávky obdrží kupující e-mailové potvrzení o jejím přijetí. Toto potvrzení není přijetím nabídky. Kupní smlouva vzniká až okamžikem, kdy prodávající následně potvrdí přijetí objednávky.
  5. Pokud prodávající nemůže splnit některý z požadavků objednávky, zašle kupujícímu novou nabídku, která se považuje za návrh nové smlouvy. Smlouva je uzavřena přijetím této nabídky kupujícím.
  6. V případě zjevné technické chyby v ceně zboží není prodávající povinen zboží dodat za chybnou cenu, i když již došlo k automatickému potvrzení objednávky.
  1. Zákaznický účet
  1. Kupující se může registrovat a vytvořit si zákaznický účet, z něhož lze provádět objednávky.
  2. Kupující je povinen uvádět pravdivé a aktuální údaje a chránit přístupové údaje ke svému účtu.
  3. Prodávající může účet zrušit, pokud jej kupující déle nevyužívá nebo porušil své povinnosti.
  4. Prodávající neodpovídá za nepřetržitou dostupnost zákaznického účtu.
  1. Platební podmínky a dodání zboží
  1. Kupní cenu lze uhradit:
    • převodem na bankovní účet č. 2501614624 / 2010 vedený u Fio banky,
    • platební kartou nebo prostřednictvím Google Pay / Apple Pay,
    • dobírkou při převzetí zboží,
    • v hotovosti či kartou při osobním odběru.
  2. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit i náklady na dodání, pokud nejsou součástí ceny.
  3. V případě platby převodem je částka splatná do 3 dnů od uzavření smlouvy. Závazek je splněn připsáním částky na účet prodávajícího.
  4. Faktura je vystavována v elektronické podobě a zasílána na e-mail kupujícího. Uzavřením smlouvy kupující souhlasí s poskytováním daňových dokladů v elektronické podobě.
  5. Zboží je dodáváno:
    • na adresu uvedenou kupujícím,
    • na zvolenou výdejnu zásilek,
    • nebo osobním odběrem.
  6. Kupující je povinen zásilku převzít. Pokud ji nepřevezme bez řádného odstoupení od smlouvy, má prodávající nárok na úhradu účelně vynaložených náklad na doručení (viz čl. XI).
  7. Prodávající nenese odpovědnost za prodloužení dodací lhůty zaviněné dopravcem.
  8. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího zaplacením celé kupní ceny a převzetím zboží.

 

  1. Odstoupení od smlouvy
  1. Kupující, který uzavřel smlouvu jako spotřebitel, má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží, bez udání důvodu.
  2. Lhůta běží:
    • od převzetí zboží,
    • od převzetí poslední části dodávky, je-li smlouva na více částí,
    • od převzetí první dodávky při opakovaném plnění.
  3. Odstoupení lze zaslat e-mailem na adresu obchod@gardista.cz nebo písemně na adresu sídla společnosti. Prodávající bezodkladně potvrdí přijetí odstoupení.
  4. Kupující nese náklady na vrácení zboží, a to i v případě, že zboží nelze vrátit běžnou poštovní cestou.
    Prodávající vrátí kupujícímu všechny přijaté peněžní prostředky včetně nákladů na dodání zboží, které od něj přijal, nejvýše však ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
  5. Prodávající vrátí kupujícímu všechny ostatní přijaté platby do 14 dnů od obdržení odstoupení, nejdříve však po obdržení vráceného zboží nebo prokázání, že bylo odesláno.
  6. Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud s ním nakládal jinak, než bylo nutné k seznámení se s jeho povahou a vlastnostmi.
  7. Odstoupení není možné v případech uvedených v § 1837 NOZ (zejména u zboží upraveného na přání, hygienicky uzavřeného, apod.).
  8. Formulář pro odstoupení je dostupný na www.gardista.cz/odstoupeni-od-kupni-smlouvy.

VII. Práva z vadného plnění (reklamace)

  1. Prodávající odpovídá, že zboží při převzetí nemá vady a odpovídá požadavkům § 2161 NOZ.
  2. Kupující může uplatnit práva z vadného plnění do 24 měsíců od převzetí.
  3. Reklamace lze uplatnit e-mailem na obchod@gardista.cz nebo písemně na adresu sídla prodávajícího.
  4. Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, nejpozději do 3 pracovních dnů, a vyřídí ji do 30 dnů, pokud se strany nedohodnou jinak.
  5. Reklamace se řídí § 1914 až 1925 a § 2161 až 2174 NOZ a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
    Reklamační řád je dostupný na www.gardista.cz/reklamacni-rad.

VIII. Doručování

Korespondence mezi stranami může probíhat elektronicky.
Kupující doručuje na obchod@gardista.cz, prodávající používá adresu uvedenou v objednávce nebo zákaznickém účtu.

  1. Ochrana osobních údajů
  1. Prodávající jako správce osobních údajů zpracovává osobní údaje v souladu s Nařízením EU 2016/679 (GDPR) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.
  2. Údaje jsou zpracovávány pouze za účelem plnění smlouvy a zákonných povinností, případně pro zasílání obchodních sdělení týkajících se obdobného zboží.
    Odběr obchodních sdělení lze kdykoliv odhlásit jednoduchým způsobem (odkazem v e-mailu, e-mailem nebo telefonicky).
  3. Údaje nejsou předávány mimo EU.
    Podrobné informace jsou uvedeny v dokumentu Zásady ochrany osobních údajů, dostupném na www.gardista.cz/gdpr.
  1. Mimosoudní řešení sporů

K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
Pro řešení sporů online lze využít platformu ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Evropské spotřebitelské centrum ČR (www.evropskyspotrebitel.cz) je kontaktním místem podle Nařízení EU č. 524/2013.

  1. Nepřevzaté zásilky při platbě na dobírku
  1. Kupující, který zvolí platbu na dobírku a zásilku bezdůvodně nepřevezme, porušuje své smluvní povinnosti.
  2. V takovém případě vzniká prodávajícímu nárok na úhradu paušální částky ve výši 149 Kč, která zahrnuje účelně vynaložené náklady spojené zejména s poštovným, balným, administrativním zpracováním, vyskladněním a následným opětovným naskladněním zboží.
  3. Kupující bude o tomto nároku informován e-mailem. Pokud částku neuhradí, může být vymáhána právní cestou.
  4. Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout další objednávky na dobírku od kupujícího, který v minulosti zásilku nepřevzal. Nové objednávky lze v takovém případě realizovat pouze platbou předem nebo při osobním odběru.
  5. Nepřevzetí zásilky se nepovažuje za odstoupení od smlouvy.

XII. Závěrečná ustanovení

  1. Právní vztahy se řídí právem České republiky.
    Pokud smlouva obsahuje mezinárodní prvek, použije se české právo. Tím nejsou dotčena práva spotřebitele dle zákona jeho domovského státu.
  2. Prodávající není vázán žádnými kodexy chování.
  3. Veškerý obsah webu (texty, grafika, loga, fotografie) je chráněn autorským právem. Jeho užití bez souhlasu prodávajícího je zakázáno.
  4. Kupující nesmí při používání e-shopu provádět činnosti, které by mohly narušit jeho provoz nebo neoprávněně zasahovat do jeho technického fungování.
  5. Kupující přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 NOZ.
  6. Kupní smlouva je archivována v elektronické podobě po dobu 5 let od jejího uzavření. Kupující má právo požádat o kopii dokumentů, které tvoří smlouvu.
  7. Znění obchodních podmínek je kupujícímu dostupné v podobě umožňující jeho archivaci a reprodukci. Prodávající je oprávněn obchodní podmínky měnit; práva a povinnosti vzniklé podle předchozí verze tím nejsou dotčena.

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 7. října 2025.